National Voter Registration Day: Sept. 24th 2019

Sticker-ENG-copy.png

National Voter Registration Day

The movement for voter registration more important than ever this election cycle

Reminder for Cameron and Hidalgo County Residents: September 24 is National Voter Registration Day 2019.

The Rio Grande Valley Equal Voice Network (RGV-EVN) Civic Engagement Working Group plans to register voters in Cameron and Hidalgo County to celebrate the national holiday.

Brownsville, TX – September 23, 2019 – On September 24, 2019, Americans will celebrate National Voter Registration Day with a massive 50-state effort to register voters before Election Day this November.

With local elections happening in a few weeks, every eligible American voter should exercise their right to be heard at the ballot box this year and next. National Voter Registration Day is the right place to start by getting registered.

That is why communities across the country are planning to use National Voter Registration Day to increase voter participation.

Thousands of national, state, and local organizations and volunteers will be the driving force behind National Voter Registration Day 2019. Partner organizations will coordinate hundreds of National Voter Registration Day events nationwide and leverage #NationalVoterRegistrationDay on all social media platforms to drive attention to voter registration and the midterm elections.

We are proud to be a National Voter Registration Day partner. On September 24, RGV-EVN will engage its community and register voters at simultaneous press conferences and subsequent voter registration drives at:

Brownsville Community Health Center

191 E Price Rd

Brownsville, TX 78521

at 10 AM

and at

Junior's Supermarket

108 TX-495

San Juan, TX 78589

at 10 AM

Founded in 2012, National Voter Registration Day is designed to create an annual moment when the entire nation focuses on registering Americans to exercise their most basic right – the right to vote. More than two million Americans have registered to vote on this day since the inaugural National Voter Registration Day.

For inquiries about our scheduled events, please contact: Ramona Casas: RGV-EVN Civic Engagement Chair at 956-783-6959.

Recordatorio para los residentes del Condado de Cameron y Hidalgo: el 24 de septiembre es el Día Nacional de Registro de Votantes 2019.

El movimiento para el registro de votantes es más importante que nunca en este ciclo electoral: el Grupo de Trabajo de Participación Cívica de la Red de Igualdad de Voz del Valle del Río Grande (RGV-EVN) planea registrar votantes en Cameron y el Condado de Hidalgo para celebrar el feriado nacional.

Brownsville, TX - 23 de septiembre de 2019 - El 24 de septiembre de 2019, los estadounidenses celebrarán el Día Nacional de Registro de Votantes con un esfuerzo masivo de 50 estados para registrar a los votantes antes del Día de las Elecciones este noviembre.

Con elecciones locales en unas pocas semanas, cada votante estadounidense elegible debería ejercer su derecho a ser escuchado en las urnas este año y el próximo. El Día Nacional de Registro de Votantes es el lugar adecuado para comenzar registrándose.

Es por eso que las comunidades de todo el país planean usar el Día Nacional de Registro de Votantes para aumentar la participación de los votantes.

Miles de organizaciones y voluntarios nacionales, estatales y locales serán la fuerza impulsora del Día Nacional de Registro de Votantes 2019. Las organizaciones asociadas coordinarán cientos de eventos del Día Nacional de Registro de Votantes en todo el país y aprovecharán el #NationalVoterRegistrationDay en todas las plataformas de redes sociales para atraer la atención al registro de votantes. y las elecciones de mitad de período.

Estamos orgullosos de ser socios del Día Nacional de Registro de Votantes. El 24 de septiembre, RGV-EVN involucrará a su comunidad y registrará a los votantes en las conferencias de prensa simultáneas y las subsiguientes campañas de registro de votantes en:

Brownsville Community Health Center

191 E Price Rd

Brownsville, TX 78521

10 am

y en

Junior’s Supermarket

108 TX-495

San Juan, TX 78589

10 am

Fundado en 2012, el Día Nacional de Registro de Votantes está diseñado para crear un momento anual en que toda la nación se concentre en registrar a los estadounidenses para ejercer su derecho más básico: el derecho a votar. Más de dos millones de estadounidenses se han registrado para votar en este día desde el primer Día Nacional de Registro de Votantes.

Para consultas sobre nuestros eventos programados, comuníquese con: Ramona Casas: RGV-EVN Civic Engagement Chair al 956-783-6959.

RGV-Equal Voice Network